Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enArneson, Pat; Hoff, Nancy
TitelCooperative Learning for the Gifted Student: Contributions from Speech Communication.
Quelle(1992), (41 Seiten)
PDF als Volltext kostenfreie Datei Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; online; Monographie
SchlagwörterCognitive Style; Cooperative Learning; Educational Research; Gifted; Higher Education; Instructional Effectiveness; Questionnaires; Student Experience; Teaching Methods
AbstractA pilot study examined the relationship between cooperative learning, speech communication skills, and the academic progress of gifted students. Subjects, five female undergraduate honors students, were interviewed regarding their life experiences and opinions of various learning styles. In addition, an open-ended questionnaire was distributed to 35 honors alumni requesting information about their preferred learning style. A thematic data analysis revealed relationship development and maintenance to be an important aspect of all learning experiences. Recommendations for the use of cooperative learning include valuing rather than exploiting gifted students and using cooperative learning as a supplementary rather than primary style of instruction. (A glossary of cooperative learning techniques and 29 references are attached.) (Author/RS)
Erfasst vonERIC (Education Resources Information Center), Washington, DC
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: